Friday, February 18, 2011

Debaran...

Habis la suda cerita ttg hantu2 nie...huhu..pengalaman yg mmg aku takkan lupakan....
..sambung blik kisah aku ni yg bakal menduduki stpm pd thn 2000...time tu aku ada menerima tawaran interview masuk maktab..tp aku suda bayar yuran stpm semua..terpaksa la aku menolak tawaran tersebut...lgpn, manatau ok keptusan stpm aku, blh sambg terus biasiswa tu...

...penghujung tahun 2000, nda lama lagi abis la episod kehidupanku ngan pakaian uniform sekolah...last day sbelum stpm, aku merajuk ngan kwn2..ntah napa emosi btl aku time tu..minta maaf le ye kwn2..kihkih...menangis ntah apa2 aku atas katil..kwn2 dtg memujuk, lagi la aku menangis....esknya, ambik xm paper 1 pngajian am ngan mata bengkak..hahaha..

...syukur la, aku menduduki stpm ni sampi abis...plg menyedihkan bila berpisah ngan kawan2..menangis nda blagu aku time tu...huhu...jadi la aku pengganggur terhormat di rumah hampir 3 bulan...bila kuar result, fuhh..lega...ngan keputusan 3A1C, aku dinobatkan jadi best student stpm thn 2000..kekeke...terharu aku time hari anugerah cemerlang aku naik pentas ngan papaku..hampir menitis airmata kebanggaan..tercapai juga azam aku dlu..huhu..

..Yg paling menggembirakan, kelas kami yg dlu digelar kelas puaka telah menymbangkan peningkatan peratusan pencapaian sekolah..br tau sapa kami..hahaha..hampir semua anugerah subjek terbaik disapu oleh pelajar kelas kami..aku la plg banyak,hahaha...riak...happy ending juga ba, kelas puaka jadi kelas cemerlang...hurrrayyy

...terima kasih kepada guru-guru yg mendidik aku sehingga mencapai kejayaan dalam stpm..tq soooo much to Cikgu Nazlee, Cikgu Jefri, Cikgu Lee, Cikgu Jhonny, Cikgu Zamli dan cikgu-cikgu yg suda aku lupa nama kalian tp wajah tetap aku ingat..hehe..jasamu sentiasa dikenang...thanks so much to cikgu Jefri yg bagi aku hadiah utk beli kfc meraikan kejayaan aku..hehe.

...apapun, cabaran belum berakhir.  Dlu cikgu cakap, masuk form 6 suda sblh kaki masuk U..ingatkan senang la kci masuk g yg seblh, rupanya urusan itu ini lagi kena buat..adoi...so, beramai-ramai la kami mengunjungi BSN bt urusan upu..huhu..mcm ada karnival jak di bank tu kalau time kuar keputusan..skrg da pyh susa2 sudah..zaman IT semakin meningkat..guna sms pun dapat pin, online lagi semua isi borang..senang wooo...

..dengan harapan yg menggunung, aku mohon universiti sekitar borneo jak..papa nda kci p jauh2..susah mau tolong kalau ada apa2 bilangnya..hehe..nt ambik master p oversea pun nda pa..kahkahkah..kalau la otakku ni mci tajam ambik master, kompom skrg aku di oversea suda..hahaha...

...sementara tgu tawaran masuk U ni, aku tolong mamaku di ruma..kdg2 ikut mama p kebun, sawah, putung gatah..hahaha...dpt juga duit poket kan..p keja nda dibagi, so tinggal la aku di ruma tp sentiasa menhubungi kawan lain..guna talian tetap..teda handphone ba aku masa tu..haha...

....sampai bulan mei tahun 2001..aku menerima tawaran masuk U..dan dgn keputusan aku yg boleh la tahan (kunun)..biasiswa aku disambung tanpa syarat, no need to interview dia bilang tu SHELL Corp..hehe..nda la aku susah2 bayar tu ptptn kan..heheh..

Ni la sebahagian kisah hidup aku masa zaman uniform sekolah..dlu bersumpah ndamau lalui zaman ni lagi, tp skrg mcm mau cuba lagi jadi budak sekolah..maklum la, baru sedar kelemahan time belajar dlu...hahaha...

-kAmI yAnG BerJaYa-

...till next post ye...:-)

felai
`bila kenangan datang bertandang`

4 comments:

  1. apa yg dpt C 2 heheh..

    ReplyDelete
  2. hehe..siok jg baca ni..mau g baca yg seterusnya...:)

    ReplyDelete
  3. heheh..thanks fran..jgn lupa bc post sy yg seterusnya r...

    ReplyDelete