Thursday, February 17, 2011

Suara Di Tengah Malam...

Ni la kisah yg nak sangat aku ceritakan tu..pengalaman ketika tinggak di asrama dlu...
...alkisahnya, aku ngan kwn2 kuar pekan waktu ptg tu..time upper six kot aku masa ni..balik dr pekan aku malas pla p makan d dewan, maklum la kenyang kfc..hehe...oleh kerana time tu ari sabtu, ndada la prep kami.  Aku yg kepenatan masa tu stay di bilik jak,ntah apa aku buat aku pun nda ingat suda...

...lebih kurang jam 8 lebih rasa mengantuk pla tiba-tiba.  Sebelum ni nda pla awal aku mengantuk..katil pla bertingkat,aku kat atas ngan selambenya tido...nda dpt tahan ngantuk suda ni...

Ni la kwn2 seasrama aku...
 
..ntah napa tiba2 aku terbangun malam tu...sbb aku ndada jam, jadi ndatau la jam berapa waktu tu...ingatkan dah pagi tp dormmate ku semuanya masih lena dibuai mimpi...mulanya aku ndala rasa takut, tp aku pelik sunyi yg btl2 sunyi ni.  Bunyi cenggerik teda, bunyi katak teda..ai...
 
...and then..aku dngar bunyi muzik sayup2 kedengaran..bulu romaku mula meremang..apa ni????...dan aku hampir terlompat bila dingar suara pompuan menyanyi dgn kuat...adoii..ingat ada karaoke malam2 buta gitu..tapi yg plg menakutkan aku, bila setiap kali `mahkluk` tu menyanyi, dia ketawa mengilai...OMG!..sah! itu bukan manusia...ni kali la aku bdpn dgn `the real ghost`...!
 
..waktu tu aku nda tau mau lari p mana...kalau aku kuar dr bilik,takut bertembung ma `penyanyi  malam` tu..huhu..jadinya aku turun dr katilku, aku baring sblh kawanku yg sedg nyenyak tido...sempat lg aku bagtau aku mau tido sblh dia..hihihih..nda pla aku tfikir bagitau aku dingar pompuan nyanyi..dgn nafas yg spt br abis lari 100 meter, aku pejam mataku rapat2..aku menekup telingaku supaya nda dingr suara tu lagi..eeee kin takut....
 
.....nda lama lepas tu aku ngan sdkit kekuatan mau dgr g kalau2 suara tu mci ada..huh..ndada suda..tapi diganti pla ngan bunyi org berjalan di koridor sambil mengetuk pintu...adeiii..masa tu la aku ingat mesti kena makan hantu...suda la pintu bilik kami tu rosak..terbayang plak kalau hantu tu masuk bilik kami kci kejut aku..aduiii...betul2 takut owh masa tu...macam dlm drama hantu2 pla aku rasa..
 
...aku nda tau apa mau dibuat masa tu...pejam mata, tutup telinga jak la...nda henti2 baca doa dlm hati..minta2 hantu tu nda masuk bilik kami..kira aku bernasib baik la malam tu.  Mungkin sebab hantu tu mau pulang tempat dia jak di bilik hujung(yg nda berpenghuni itu)..mungkin `dia` tau aku dgr `dia` mnyanyi kot, tu la dia cpt `pulang`,heheh.. nda lama lepas tu teda suda aku dgr org bjln d koridor..legaaa...tp bunyi muzik sayup2 aku dgr lagi, diikuti bunyi pintu ditutup dgn kuat...lepas tu baru la kedgran bunyi cengkerik, katak ma kucing mengiau...teda suda la tu kan..
 
...betul2 aku nda blh lupa kejadian tu..mci terngiang-ngiang di telingaku suara hantu tu menyanyi..malah, sampi skrg mci aku ingat lirik lagu dia..kalau ikt `jgn lupa lirik` kompom aku menang..kahkahkah...besok paginya tu aku cerita kat kwn2..semua terkejut..mungkin aku sengaja `dipilih` utk mendengar suara tu..ya la..teringin sgt mau tau kjadian cap tangan berdarah tu..mungkin suara menyanyi malam tu milik mangsa bunuh dri tu...org ckp kalau bunuh dri tu, rohnya nda tenang..malah surga n neraka pun nda terima..huhu...aku pun ndatau cerita sebenar-benarnya di sebalik kejadian cap tangan berdarah tu..tp aku pasti, ia ada kaitan dgn suara di tengah malam itu....apa pun bersyukur juga aku diberi peluang pengalaman begini..nda semua manusia berdepan dgn situasi sbegini kan...huhuhu..tapi ndamau lagi aku laluinya skli lagi...once is enough..!
...semoga Tuhan mengampunkan dosanya...amen...
video
Kan bagus kalau suara ni yg aku dgr malam tu...huhu
 

 

No comments:

Post a Comment